Wednesday 5 August 2009

Baja Gunung Berapi..


Baja Mineral Gunung Berapi PROMZEO..

PROMZEO merupakan unsur mineral semulajadi yang diperlukan untuk kesuburan tanah dan memulihkan tanah mati.
Ianya mengandungi SILIKA (ALUMINASILICATE) yang tinggi dimana ianya mampu meningkatkan keupayaan tanah memegang baja dan nutrisi yang diperlukan oleh tanaman.
Disamping itu bentuk atom (honeycomb structure) yang terbentuk dalam baja ini dapat mengimbangi pengudaraan dan pengairan tanah.
Ianya juga berfungsi sebagai agen rawatan tanah dimana PROMZEO ini bertindak membetulkan pH tanah masam (pH 3.0 - 5.0) kepada tahap pH tanah subur (ph 6.0 - 7.0).
Ianya juga mengandungi
Unsur Asas Baja Makro Nutrien dan Mikro Nutrien iaitu N- (untuk penyuburan pokok dan daun) P- (menggalakkan pertumbuhan akar) dan K- (untuk penyuburan bunga dan buah.)
PROMZEO adalah produk organik semulajadi yang mana ianya tidak memudaratkan kepada manusia dan binatang dan juga tidak akan menyebabkan keracunan metal di dalam darah.



KELEBIHAN/KEBAIKAN BAJA GUNUNG BERAPI DALAM PERTANIAN:

1. Mengandungi 'Potassium' yang tinggi, berkeupayaan bertindakbalas dengan Nitrogen dan unsur mineral semulajadi utama yang diperlukan bagi menjamin kesuburan tanah.

2. Mempunyai CATION EXCHANGE CAPACITY (CEC) yang tinggi membantu mengikat ion-ion seperti ammonia untuk diserap oleh tumbuhan.

3. Merawat tanah masam dengan mengubah struktur tanah dan dapat mengekalkan tahap pH tanah berpanjangan.

4. Sesuai digunakan untuk semua jenis tanaman terutama kelapa sawit pada tanah liat dan gambut, kelapa, padi, pokok buah-buahan dll.

5.Menambah daya tahan tanaman dan dapat mengurangkan serangan penyakit.

6. Memaniskan hasil buah-buahan, serta menambah berat hasil tanaman

7. Meningkatkan pH, KTK, N, Ca. Mg dan K dalam tanah.

8. Meningkatkan efisiensi organik sebagai penyedia unsur (N,K,dll).

9. Meningkatkan penyerapan air.

10. Mengendalikan racun dari unsur aluminium.


PENGGUNAAN BAJA PROMZEO
PROMZEO boleh digunakan di dalam pelbagai bidang dan ianya tidak terhad di dalam bidang pertanian sahaja.

Bidang Ternakan
PROMZEO juga boleh digunakan sebagai mineral tambahan untuk ternakan terutamanya ayam, biri-biri, lembu dan ternakan lain. dengan campuran 5% - 10% PROMZEO didalam makanan, ianya akan meningkatkan berat dan kesuburan ternakan sehingga 20% - 30% dari keadaan biasa



Bidang Perikanan dan Penternakan Udang
PROMZEO digunakan di dalam bidang ini kerana berupaya menyerap
unsur atau kandungan toksid & ammonia di mana ianya boleh meningkatkan saiz tumbesaran ikan dan udang. Selain itu ia meningkatkan tahap kebersihan air di dalam kolam ternakan sekaligus boleh memanjangkan jangka hayat ternakan ikan & udang.


Industri Rawatan Air
Kadar "ion-exchange capasity" yang tinggi di dalam PROMZEO dan kombinasi dengan unsur elemen di dalamnya dapat menyerap dan mengurangkan kandungan besi dan metal serta ammonia dan nitrat di dalam air. dengan ini PROMZEO adalah satu perantaraan yang unik di mana ianya dapat menghalang pencemaran air.


Lapangan Golf
Dalam pengurusan pembinaan lapangan golf atau
penyelenggaraan padang rumput, penggunaan PROMZEO dalam struktur tanah adalah begitu baik kerana PROMZEO mampu meneutralkan kandungan kimia di dalam tanah dan bertindak balas dengan mineral tanah menyebabkan tanah menjadi subur. Ianya boleh menstabilkan pertumbuhan dan mempertingkatkan kualiti padang rumput



PERTANIAN & PENTERNAKAN SATU PERNIAGAAN


ASLI atau TIPU
Inilah yang dikatakan strategi pemasaran yang biasanya dilakukan oleh peniaga baja PROMZEO. Ada yang ikhlas dan ada yang cuba untuk menipu dan mengaburi mata pembeli dengan mencampurkan bahan-bahan lain yang kelihatan seperti PROMZEO. Bagaimana nak tahu? Minta maaf saya katakan terlebih dahulu, anda MESTI mencubanya dan melihat hasilnya sendiri. Dengan itu berhati-hatilah dalam membeli baja PROMZEO pada masa kini. Kalau boleh dapatkan nasihat daripada orang yang telah mencuba dan mendapat hasil seperti yang diharapkan. Jika anda TERKENA dengan tipu helah PROMZEO campuran, hasil tanaman anda tidak akan menampakkan sebarang perubahan/perubahan ketara. Saya sendiri telah menggunakan produk ini kepada tanaman saya dan hasilnya amatlah berpuas hati, lalu saya memperkenalkan kepada rakan-rakan pertanian saya termasuklah jiran tetangga saya dan mendapat feedback yang amat positif.Jadi, pastikan anda dapatkan baja yang asli!

Mengapa ANDA disini?
Tujuan anda disini tidak lain dan tidak bukan adalah sebagai seorang 'pelanggan'. Saya tidak kisah samada anda merupakan pengedar baja, pengedar BAJA GUNUNG BERAPI, pelajar, ataupun sekadar ingin mengetahui apa itu BAJA PROMZEO. Bukan niat saya semata-mata untuk membuat perniagaan disini, tetapi sudah menjadi tanggungjawab saya untuk berkongsi mengenai apa yang saya tahu mengenai khasiat keberkesanan dalam menggunakan baja ini.

Harga JUALAN Pek 1KG (Seperti dalam gambar diatas)
RM2.00 SAHAJA!

Harga JUALAN 1 GUNI 25 KG
RM 35.00 SAHAJA
(TIDAK TERMASUK KOS PENGHANTARAN)

1 comment:

  1. Mustaffa Bin Ali5 February 2011 at 23:16

    Harga Jualan Baja Gunung Berapi Mesra Alam 1 Guni 25kg sekarang adalah RM30.00 Sahaja

    ReplyDelete